Masterclass Strategische Marketing

Home /  Masterclasses /  Masterclass Strategische Marketing

Strategische Marketing

Bedrijven worden in toenemende mate geconfronteerd met strategische marketingvraagstukken die van grote invloed zijn op hun positionering, producten- en dienstenportfolio en zelfs hun businessmodel. Nieuwe toetreders, nieuwe technologieën, digitalisering van kanalen en nieuwe verdienmodellen, zorgen voor razendsnelle veranderingen in de markt waarin jouw organisatie opereert.

Hoe betekenisvol is jouw organisatie voor je klanten in deze snel veranderende wereld? Welke doelgroepen ga je bedienen met welke kanalen? Is je huidige klant ook de klant van de toekomst? Met andere woorden: hoe kun je je duurzaam onderscheiden in een concurrerende markt en winstgevende relaties opbouwen met je klanten? Marketing heeft de antenne-functie die toetst of je organisatie met de juiste zaken bezig is. Op basis van een zo volledig mogelijk beeld van je klanten, je eigen bedrijfsidentiteit, je concurrenten en de trends die jouw markt beïnvloeden.

Plaats Utrecht
Investering €1.956,57 (excl. BTW, literatuur- en verblijfkosten)
Duur 3 dagen
  • Opleiding

  • Praktisch

  • Aanvullende programma's

  • Training data

  • Ervaringen

Over de opleiding

De module Strategische Marketing gaat over het stellen van lange termijn doelen, het bepalen van een positionering, het kiezen van een expansierichting en definiëren van de waardepropositie van je organisatie. We staan stil bij de klantwaarde die je wilt en kunt creëren. En ook hoe je customer experience van klanten kunt regisseren, rekening houdend met veranderend koopgedrag. Ook gaan we uitgebreid in op de noodzakelijke afstemming van de rol van sales & accountmanagement binnen marketing. In de huidige, verbonden wereld is sales een teamsport. Marketing en verkoop delen dezelfde eindverantwoordelijkheid voor omzet, winst en marktaandeel. De activiteiten van zowel marketing als verkoop kunnen elkaar sterk beïnvloeden. Een goede samenwerking tussen sales en marketing zorgt voor een gevulde pipeline, zet leads om in opportunity’s en moet uiteindelijk tot meer business leiden. In deze module worden de deelnemers vertrouwd gemaakt met de belangrijkste theorieën en modellen op het gebied van marketingstrategie in de context van innovatie, nieuwe businessmodellen en steeds veranderende business omgevingen.

Toetsing

Het praktijkgerichte karakter van de Masterclass wordt gekenmerkt door de toetsing door middel van het schrijven van een onderzoekspaper. Daarnaast kan de docent presentaties en/of aanvullende opdrachten vragen. Om gedegen onderzoek uit te voeren maakt een digitale sessie omtrent Methoden & Technieken van onderzoek deel uit van de Masterclass.

Diplomering

De Masterclass is onderdeel van een door de NVAO geaccrediteerde master. De opleiding wordt afgesloten met een Masterclass certificaat en bijbehorende silver Edu badge inclusief vermelding in het register.

Locatie

De Masterclass Strategische Marketing vindt plaats in Vianen. Tevens is het mogelijk om (vanaf 6 deelnemers) een Masterclass als incompany training aan te bieden, indien gewenst bij de deelnemers op locatie. Neem voor incompany trajecten contact met ons op.

Collegetijden

Maandagmiddag en maandagavond (11:00 uur – 21:00 uur). In de ochtend vinden er consultatiebijeenkomsten plaats. Hier werk je casussen en opdrachten uit, bereid je presentaties voor en wordt elkaars werk becommentarieerd.

Duur en studiebelasting

De masterclass Strategische Marketing bestaat uit 4 contactdagen. Inclusief de college-uren moet je rekenen op een studiebelasting van gemiddeld 10 uur per week.

Literatuur

Voor alle modules wordt gebruik gemaakt van Nederlands- en Engelstalige literatuur. Alle lessen worden verzorgd in het Nederlands.

Kosten

De Masterclass Leadership wordt aangeboden voor €1.956,57 BTW vrij. Dit is exclusief literatuur- en locatie kosten. Neem voor een volledig kostenoverzicht contact met ons op of download de brochure.

Uitbreiding Masterclass

Het is mogelijk om een combinatie van verschillende Masterclasses te volgen die een logisch verband hebben met Leadership. Omdat het onderwerp leiderschap verband houdt met zo veel bedrijfskundige disciplines zijn er enkele mogelijkheden om deze Masterclass uit te breiden.

Multi Masterclass Strategie, Marketing & Sales

‘Als je niet weet waar je naar toe wilt, zal je er ook nooit komen’. Deze parafrase op een uitspraak van de Cheshire cat uit Alice in Wonderland geeft de essentie weer van deze Masterclass. De masterclass Strategie, Marketing & Sales is een opleiding die gaat over strategieontwikkeling als meest fundamentele managementactiviteit van een organisatie.

Post-HBO Strategic Leadership & Change

Voor diegene die écht de diepte in wil op onderwerpen omtrent leiderschap, verandermanagement en strategie. Dit Post-HBO programma is een traject van een jaar wat daarna met één jaar uit te breiden is naar een volledige geaccrediteerde MBA.

Roosterdata zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

2024

Start februari 2024:

  • Methoden & Technieken van onderzoek – digitale sessie nader in te plannen
  • 05-02-2024 (14:00 – 21:00 uur)
  • 26-02-2024 (11:00 – 21:00 uur)
  • 11-03-2024 (11:00 – 21:00 uur)

2025

Start februari 2025:

  • Methoden & Technieken van onderzoek – digitale sessie nader in te plannen
  • 10-02-2025 (14:00 – 21:00 uur)
  • 03-03-2025 (11:00 – 21:00 uur)
  • 17-03-2025 (11:00 – 21:00 uur)

“Netherlands Business Academy is een top instituut! Niet alleen voor de werkende financiële, ook voor andere beroepen zijn er tal van interessante studies en masters die je zullen verrijken en een betere professional maken.”

– Bas de Boer

Meer ervaringen kun je vinden op de pagina referenties.

Waarom NLBA?
  • Geaccrediteerde opleidingen
  • Persoonlijke aandacht en maatwerk
  • Nederlandstalig, academisch onderwijs
  • Praktijkgerichte aanpak
  • Groot netwerk alumni
  • Internationale samenwerking
Bekijk opleidingsaanbod
De erkende kwaliteit van NLBA
nvao-geaccrediteerde masteropleidingen
CRKBO
PIO
Dienst-uitvoering-onderwijs