Marketing
Omschrijving
Bedrijven worden in toenemende mate geconfronteerd met strategische marketingvraagstukken die van grote invloed zijn op hun positionering, producten- en dienstenportfolio en zelfs hun businessmodel. Nieuwe toetreders, nieuwe technologieën, digitalisering van kanalen en nieuwe verdienmodellen, zorgen voor razendsnelle veranderingen in de markt waarin jouw organisatie opereert.
Hoe betekenisvol is jouw organisatie voor je klanten in deze snel veranderende wereld? Welke doelgroepen ga je bedienen met welke kanalen? Is je huidige klant ook de klant van de toekomst? Met andere woorden: hoe kun je je duurzaam onderscheiden in een concurrerende markt en winstgevende relaties opbouwen met je klanten? Marketing heeft de antenne-functie die toetst of je organisatie met de juiste zaken bezig is. Op basis van een zo volledig mogelijk beeld van je klanten, je eigen bedrijfsidentiteit, je concurrenten en de trends die jouw markt beïnvloeden.
Inhoud
- Het stellen van lange termijn doelen, het bepalen van een positionering, het kiezen van een expansierichting en definiëren van de waardepropositie van je organisatie.
- Hoe kan je klantwaarde creëren?
- Hoe kan je customer experience regisseren, rekening houdend met veranderend koopgedrag?
- Deelnemers worden vertrouwd gemaakt met de belangrijkste theorieën en modellen op het gebied van marketingstrategie in de context van innovatie, nieuwe businessmodellen en steeds veranderende business omgevingen.
Opleidingsprestatie
Duur: 3 college dagen
SBU: 112 studiebelasting uren
ECTS: 4 studiepunten
Toetsing: Paper