Silver Badge – Operations Management & Kwaliteit

Home /  Silver /  Silver Badge – Operations Management & Kwaliteit

Operationsmanagement & Kwaliteit


Omschrijving

In deze module gaan we in op de optimale inrichting van het primaire proces in de organisatie. Het voeren van een actieve dialoog met belanghebbenden en het ontwerpen van productieprocessen is hierbij een belangrijk onderdeel. Hoe kunnen we de mogelijkheden en
beperkingen van de hedendaagse technologie doorzien en doorgronden? Naarmate bedrijven meer en meer in een internationale context opereren zijn ze steeds minder tastbaar lokaal aanwezig. De organisatie krijgt steeds meer virtuele trekjes. Daarom wordt het beheer van de
integrale Supply Chain van dag tot dag belangrijker. Hoe organiseren we de logistieke- en productieketen? Loopt deze intern of extern? Hoe gaan we om met het eventuele uitbesteden van diverse processen? Ook hier spelen zowel organisatorische als technologische vraagstukken.

Inhoud

  • Het begrip Operations Management op richtend, inrichtend en uitvoerend niveau doorgronden en herkenningen in de eigen praktijkomgeving
  • De gangbare modellen voor kwaliteitszorg t.a.v. het functioneren van netwerken, organisaties, processen en producten onderkennen en toepassen in de praktijk
  • De mogelijkheden en beperkingen van technologie bij de besturing van de organisatie
  • Analyseren van essentiële productieprocessen in de eigen organisatie in samenhang met daaraan verbonden functionele processen
  • Verschillende modellen en theorieën op het gebied van operations management en kwaliteitszorg
  • De primaire keten binnen de eigen organisatie analyseren en indien aanpassingen binnen deze keten noodzakelijk zijn deze vaststellen

Opleidingsprestatie

Duur: 3 college dagen

SBU: 128 studiebelasting uren

ECTS: 4 studiepunten

Toetsing: Groepspresentatie & Onderzoekspaper


Verifieer een badge

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors